Ин – ян, хармонията в живота

Китайците считат ин и ян за балансиращите, хармонизиращите фактори на Вселената. Те са противоположни енергии и едната не може без другата. Всъщност, ин енергия може винаги да бъде намерена вътре в ян и обратно, както показват бялото петно (ян), вътре в ин, и черното петно (ин), вътре в ян, от популярния ин-ян символ. Лаодзъ казва: „Само ин не може да се роди и само ян не може да се развие.“

Ин и ян обикновено се представят вътре в един кръг, създавайки тайдзи символа на завършеността. Ин, ян и кръгът са трите елемента на символа, които стават едно. Тайдзи означава „върховното“ идва от думите тай и дзи. Тай означава най- големият, а дзи означава крайният, в най- висша степен.

Етимологията на думите ин и ян интересна. Ин означава сенчестата, северна страна на хълма, докато ян означава слънчевата, южна страна.

Ин и ян заедно образуват дао, Пътя. Всичко във Вселената е направено от ин и ян енергии. Те постоянно си взаимодействат една с друга.

Ян е активното, мъжкото, доминиращото и положителното. То е пълно със сила и енергия. Ин е приемащото, женското, подчиняващото се и отрицателното. То поддържа, храни и подкрепя. Ян е денят, ин е нощта. Има още много примери, представящи ин и ян, като например земята и небето, нощта и деня, черното и бялото, женското и мъжкото. Едното не може да съществува без другото. Например без нощта няма ден и без смъртта няма живот. Китайците намират за особено вълнуващо колекционирането на противоположности, представящи ин и ян енергиите. Въпреки че на китайците им е толкова приятно да правят това, те знаят, че могат да направят още нещо. „Ин и тоу, ян йоу тоу“ („едно лице в ин и едно лице в ян“, което означава да се криеш истинските си намерения) и също „Ин ян гуай ци“ („странен ин ян вид“, което означава да действаш по странен начин) са също популярни китайски пословици.

Древните мъдреци никога не са се стремили напълно да обяснят концепцията за ин и ян, те са предпочитали да говорят за нея чрез поетични изрази. И, над всичко, ци енергията е жизнената сила; тя е създала дуализма на ин и ян. Тя просто е. Нито ин, нито ян могат да бъдат добри или лоши. Те просто са.

Във фън шуй хълмовете, планините и другите извисяващи се земи представляват ян енергията. Долините, реките и потоците представляват ин. За земята, която е със съвършено равна повърхност, се казва, че съдържа твърде много ин. За място с много хълмове и без вода или растения се казва, че е твърде ян. Леко вълнистата местност представлява един добър баланс между ин и ян.

Ние можем да постигнем баланс между ин и ян като използваме фън шуй. Например да засадим растения, да поставим скали и да построим сгради върху работната повърхност. Но трябва да сме внимателни как правим това, тъй като малките дървета порастват и това може в крайна сметка да окаже влияние върху фън шуй на местността.

loading...

Be the first to comment

Leave a Reply

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван


*